Fr. v: Lars Lindahl, Rune Bäck, Erling Villeius, Lennart Nord, Carl-Owe Johansson, Sven-Olof Johansson, Mats Lindahl. Gemensam nämnare är att samtliga har spelat fotboll i Tråvads IF, utom ordföranden C-O-Johansson, som däremot bor i Tråvad.

Årsmöte 2017

Vara Idrottshistoriska Sällskap har hållit ett välbesökt årsmöte i Sparbankens Hörsal, Vara.

Ur verksamhetsberättelsen kan nämnas att Vara IHS stod som arrangör för ett årligt sommarmöte för Westgöta IHS. Detta möte hölls på Hedensborgs IP, Larv.
Vara IHS anordnade under hösten en träff med 90-årsjubilerande Vara SK.

Vidare har sällskapet representerat vid WIS-årsmötet i Borås. I tidningen ”Westgötarnas idrottshistoria” har ett flertal artiklar från Vara IHS varit införda.

Under året har 93 medlemmar noterats.

Styrelsen omvaldes och fick följande utseende: Ordf. Carl-Owe Johansson, v.ordf. Jacob Johansson, sekr. Jan-Erik Larm, kassör Per-Gunnar Lindberg. Övriga ledamöter: Bruno Arvidsson och Torbjörn Johansson. Ersättare: Jan Hermansson och Hans Lundmark. Revisorer: Lars Larsson och Hans-Åke Sjökvist. Ersättare: Roland Strandberg. Valberedning: Leif Egonsson, Sven-Åke Ekblom och Vidar Johansson.

Som föredragshållare hade Erling Villeius, Skövde, anlitats. Erling är på bygden mer känd med efternamnet Carlsson och som skicklig fotbollsspelare i Tråvads IF.

Uppdaterad: 30 DEC 2017 11:24 Skribent: Carl-Owe Johansson